ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА 5 КЛАС

 

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ

уроків зарубіжної літератури

5 клас

52,5 години (1,5 години на тиждень)

ІІ семестр

За модельною навчальною програмою «Зарубіжна література. 5-6 класи» («ШКОЛА РАДОСТІ», автори Ніколенко О.М., Ісаєва О.О., Клименко Ж.В., Мацевко-Бекерська Л.В. та ін.), рекомендованою Міністерством освіти і науки України (наказ № 795 від 12.07.2021 р.), за підручником «Зарубіжна література. 5 клас» авторського колективу під керівництвом Ніколенко О.М. (К., ВЦ «Академія», 2022) 52,5 години (1,5 години на тиждень)



з/п

К-сть годин

Дата

Тема

Теорія літератури (ТЛ) Література і культура (ЛК) Україна і світ (УС) Медіатекст (МТ)

Очікувані результати


Види навчальної діяльності

Слухаємо голоси природи ( 8 годин)

26

1


Зарубіжні поети про природу. Дж. Кітс
(1795-1821) «Про коника та
цвіркуна».
Поетизація природи,
утвердження зв’язку природи й людини; утілення любові та дбайливого
ставлення до довкілля

ТЛ Вірш, пейзаж.

ЛК Описи природи, тварин у художній літературі та інших видах мистецтва.

МТ QR-код із підручника Videotext, Presentation, Express до поезії «Про коника та цвіркуна».

Рубрика «Перевірте себе» на онлайн-платформі «Друзі Полліанни» за поезією «Про коника та цвіркуна».

Учиться сприймати й розуміти ліричний твір, особливості віршової мови; знаходить у почутому та/або прочитаному художньому тексті/медіатексті відповіді на поставлені запитання; визначає основну і другорядну інформацію, мікротеми, важливі деталі в художньому тексті/ медіатексті; розповідає про власний емоційний стан,; учиться декламувати віршовий текст, регулює власні емоції під час художньої декламації. Читає текст у різний спосіб (виразно, вибірково, з коментуванням тощо) відповідно до мети читання, знаходить у тексті відому і нову інформацію; розпізнає виражальні засоби (пейзаж), використовує окремі з них; переказує та інтерпретує зміст художнього тексту/медіатексту в різний спосіб відповідно до завдання, творчо опрацьовує прочитаний художній текст/медіатекст.

Різні види читання (уголос, виразне, коментоване, вибіркове, «ланцюжком» або ін.), знаходження в почутому та/або прочитаному художньому тексті/медіатексті відповідей на поставлені запитання, визначення ключових слів у почутому та/або прочитаному художньому тексті/медіатексті, декламація віршового твору, розповідь про власний емоційний стан під впливом прочитання твору.

27

1


Джозеф-Редьярд Кіплінг (1865–1936).
«Мауглі». Історія хлопчика, якого
виховали тварини, його дружба з ними.
Сміливість, кмітливість, доброта
Мауглі.

ТЛ Пейзаж, оповідання.
ЛК Описи природи, тварин у художній літературі та інших видах мистецтва.
УС Українські переклади творів
зарубіжних авторів про природу.
МТ QR-код із підручника Presentation, Express до твору «Мауглі»
Фільм

https://www.youtube.com/watch?v=qIqXcS4IYSg

Знає цікаві факти про життя і творчість Редьярда Кіплінга. Переказує зміст художнього тексту/медіатексту у різний
спосіб відповідно до завдання.

Знаходить у почутому та/або прочитаному повідомленні (художньому тексті/медіатексті)
відповіді на поставлені запитання; розрізняє тексти різних стилів, типів і жанрів (науково-популярний текст, вірш, казка, оповідання) у контексті авторського задуму; розпізнає виражальні засоби (пейзаж), використовує окремі з них. Порівнює художні та науково-популярні тексти про тварин і явища природи,
виявляючи в них певні мовні та стильові ознаки.

Різні види читання (про себе, вголос, «ланцюжком», в особах, виразне, коментоване, повторне, вибіркове або ін.), знаходження в почутому та/ або прочитаному
художньому тексті/ медіатексті відповідей на поставлені
запитання.

Домашнє завдання. Знайти і виписати у зошит головні Закони Джунглів

28

1


Редьярд Кіплінг
«Мауглі». Яскравість характерів
персонажів-тварин, утілення в них
людських рис.

МТ QR-код із підручника Express до твору «Мауглі»

Фільмографія: «Мауглі» (режисер Р. Давидов, СРСР, 1973), «Книга Джунглів» (режисер Дж. Фавро, США, 2016), «Мауглі» (режисер Е. Серкіс, США, 2018)



Аудіокрига

https://www.youtube.com/watch?v=1YKOlRO6NKs

Формулює тему та ідею почутого та/або прочитаного повідомлення (художнього тексту/медіатексту); визначає основну і другорядну інформацію, мікротеми, важливі
деталі в художньому тексті/ медіатексті; розповідає про власний емоційний стан, описуючи окремі відтінки настрою, почуттів, переживань, які виникли в результаті сприймання художнього тексту/ медіа тексту. творчо опрацьовує прочитаний текст (художній текст/медіатекст), у разі потреби змінюючи персонажів, додаючи окремі епізоди, переказуючи прочитане з позиції одного з персонажів тощо. Регулює власні емоції під час художньої декламації. знаходить у тексті відому і нову інформацію;


Формулювання теми та ідеї почутого та/або
прочитаного художнього
тексту/медіатексту,
визначення основної і
другорядної інформації в
почутому та/або
прочитаному тексті,
декламація художнього
твору, розповідь про
власний емоційний стан під
впливом прочитання твору,
характеристика персонажів.

Домашнє завдання https://vseosvita.ua/test/r-kiplinh-mauhli-ide-do-liudei-550510.html

29



Редьярд Кіплінг
«Мауглі». Закони джунглів і
цінності людського життя. Ідея
відповідальності людини за природний
світ.

ТЛ Оповідання, пейзаж.

ЛК Описи природи, тварин у художній літературі та інших видах мистецтва.

МТ Рубрика «Перевірте себе» на онлайн-платформі «Друзі Полліанни» за твором «Мауглі»

Створює невеликі типові повідомлення на
спеціальних (захищених) цифрових сервісах і в соціальних мережах; Дискутує (очно або в онлайн-середовищі) на теми, пов’язані з прочитаними творами, переглянутими фільмами; дотримується норм етикету під час онлайн-спілкування.

Підготовка відгуку про твір,
створення невеликих
типових повідомлень на
цифрових (захищених)
сервісах і в соцмережах
(повідомлення для
шкільного сайту, пост для
соцмережі тощо),

Домашнє завдання Створення ФБ-сторінки письменника https://www.liveworksheets.com/ga3256490ri


30

1


Ернест Сетон-Томпсон (1860–1946).
«Лобо». Авторські спостереження за
світом природи.

ТЛ Поглиблення понять: пейзаж, оповідання.
ЛК Описи природи, тварин у науково-
популярних текстах, художній літературі та інших видах мистецтва.
УС Українські переклади творів зарубіжних авторів про природу.
МТ Фільмографія: «Лобо» (режисери Джеймс Алгар, Джек Коуффер, США,
1962), «Лобо» (режисер Стів Гудер, США, 2007), «Хроніки тварин Сетона»
(режисер Т. Сирато, Японія, 1989) та ін.

Аудіокнига

https://www.youtube.com/watch?v=MIXVdhlW6_M

Знає цікаві факти про життя і творчість Ернеста Сетона Томпсона. Переказує зміст художнього тексту/медіатексту у різний спосіб відповідно до завдання. Знаходить у почутому та/або прочитаному повідомленні (художньому тексті/медіатексті)
відповіді на поставлені запитання; визначає ключові слова в почутому та/або прочитаному повідомленні (науково-популярному тексті,
художньому тексті, медіатексті); переказує зміст художнього тексту/медіатексту у різний
спосіб відповідно до завдання; тв

Заходження в почутому та/ або прочитаному
художньому тексті/ медіатексті відповідей на поставлені
запитання, визначення
ключових слів у почутому
та/або прочитаному повідомленні, розпізнавання та
використання виражальних
засобів (пейзаж)

Домашнє завдання Вікторина https://learningapps.org/view3290868

31

1


Ернест Сетон-Томпсон
«Лобо». Образи тварин,
розкриття їх у подіях оповідання,
авторських характеристиках.

ЛК Описи природи, тварин

МТ QR-коди з підручника Audiotext, Presentation, Express до

Висловлює в усній формі власні почуття, враження, викликані прочитаним/почутим художнім текстом/медіатекстом, своє ставлення до зображених у тексті людей, подій, ситуацій, явищ тощо. Формулює тему та ідею почутого та/або прочитаного повідомлення (художнього тексту/медіатексту); визначає основну і другорядну інформацію, мікротеми, важливі деталі в художньому тексті/ медіатексті; розповідає про власний емоційний стан, описуючи окремі відтінки настрою, почуттів, переживань, які виникли в результаті сприймання художнього тексту/ медіа тексту.


Формулювання теми та ідеї почутого та/або
прочитаного художнього
тексту/медіатексту,
визначення основної і
другорядної інформації в
почутому та/або
прочитаному тексті,
декламація художнього
твору, розповідь про
власний емоційний стан під
впливом прочитання твору,
характеристика персонажів. Домашнє завдання ( «По слідах Мауглі»)

32

1


Ернест Сетон-Томпсон
«Лобо». Утвердження любові до всього живого,
гуманного ставлення людей до тварин.

ЛК Описи природи, тварин у художній літературі та інших видах мистецтва.

МТ QR-коди з підручника Audiotext.

Рубрика «Перевірте себе» на онлайн-платформі «Друзі Полліанни» за твором «Лобо».


Створює невеликі типові повідомлення на спеціальних (захищених) цифрових сервісах і в соціальних мережах; дискутує (очно або в онлайн-середовищі) на теми, пов’язані з прочитаним твором, переглянутим фільмом; дотримується норм етикету під час онлайн-спілкування.

Підготовка відгуку про твір,
створення невеликих
типових повідомлень на
цифрових (захищених)
сервісах і в соцмережах
(повідомлення для
шкільного сайту, пост для
соцмережі тощо)

Домашнє завдання Вікторина

https://learningapps.org/view4678063

33

1


Розвиток мовлення (усно). Переказ уривку з оповідання «Лобо»


Переказує уривок прочитаного тексту (за вибором учителя), відтворює усно зазначені події, ситуації, явища, використовує художні засоби для втілення власних творчих намірів.

Усний переказ уривка прочитаного тексту (за вибором учителя) з акцентуванням на окремих деталях із дотриманням норм сучасної української мови.

34

1


Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей за темою «Слухаємо голоси природи»,(різнорівневі завдання)


Демонструє прогрес набуття знань і компетентностей із зазначених тем (письмово)

Різні типи завдань різних рівнів (самостійно)

Сила творчої уяви ( 8 годин)

35

1


Ернст-Теодор-Амадей Гофман (1776- 1822). «Лускунчик і Мишачий король». Реальний світ і вигадка в казці.

ТЛ Персонаж, герой/ героїня літературного твору. Поглиблення понять: тема та ідея художнього твору, сюжет.

МТ кінофільм «Лускунчик і чотири королівства»

Аудіокнига

https://www.youtube.com/watch?v=VVvkKSUIQUQ

Знає цікаві факти про життя і творчість Ернста-Теодора-Амадея Гофмана. Переказує зміст художнього тексту/медіатексту у різний спосіб відповідно до завдання. Аргументовано зіставляє почуте та/або прочитане із життєвим досвідом; виявляє взаємозв’язок змісту або інших компонентів
літературного твору (цитат, уривків, епізодів, вчинків персонажів тощо) із власними потребами для особистісного розвитку; розповідає про власний емоційний стан під час сприймання художнього
тексту/медіатексту.

Різні види читання (про
себе, вголос, «ланцюжком»,
в особах, виразне, коментоване, повторне, перерване або ін.),
аргументоване зіставлення
почутого та/або прочитаного повідомлення із власним або відомим життєвим досвідом.

Домашнє завдання. Написати твір-мініатюру на тему «Дива новорічної ночі»

36

1


Ернст-Теодор-Амадей Гофман (1776- 1822). «Лускунчик і Мишачий король» .Характер головної героїні (Марі). Фантастичні перетворення персонажів.

УС Переклади творів українською мовою. Ілюстрації українських
художників до творів.

МТ QR-код із підручника Audiotext, Presentation, Express до твору «Лускунчик і Мишачий король»

Визначає порушені в художньому
тексті/медіатексті проблеми, характеризує і співвідносить їх із сучасністю; формулює тему та основну думку художнього
тексту/медіатексту; виокремлює в
художньому тексті мікротеми, коментує їх; проєктує власну поведінку в ситуаціях, подібних до тих, що зображені в художньому
тексті/медіатексті.

Визначення порушених у
тексті проблем, характеристика їх та співвіднесення із
сучасністю, формулювання
теми та основної думки
тексту, виокремлення в
художньому тексті та
коментування мікротем.
Домашнє завдання. Намалювати ілюстрації до казки

37

1


Ернст-Теодор-Амадей Гофман (1776- 1822) «Лускунчик і Мишачий король. Битва добра і зла. Символічний образ ялинки.

МТ Фільмографія:https://www.youtube.com/watch?v=BNxzPFYir8U балет «Лускунчик» на музику П. Чайковського.
МТ QR-код із підручника Audiotext, до твору «Лускунчик і Мишачий король»

Переказує зміст художнього тексту/медіатексту у різний
спосіб відповідно до завдання; творчо опрацьовує прочитаний текст (художній текст/медіатекст), у разі потреби змінюючи персонажів, додаючи окремі епізоди, переказуючи прочитане з позиції одного з персонажів тощо.

Створення фанфіка або
коміксу (проєкція власної
поведінки в контексті
ситуацій твору), створення постера або колажу за
прочитаним твором
Домашнє завдання. Заповнити інтерактивний аркуш https://www.liveworksheets.com/ox3235065ja

38

1


Ернст-Теодор-Амадей Гофман (1776- 1822) «Лускунчик і Мишачий король. Ідеї добра, людяності, любові. Значення мрії в житті людини.

МТ

Рубрика «Перевірте себе» на онлайн-платформі «Друзі Полліанни»

ЛК Утілення сюжетів творів зарубіжних письменників в
образотворчому та музичному мистецтві.

Записує власні міркування про прочитані твори та інформацію про них з інших джерел (зокрема цифрових), створюючи постер за прочитаним твором; висловлюється в захищеному цифровому середовищі щодо проблем, які порушуються у художніх творах. порівнює літературних персонажів за
визначеними ознаками, зокрема характеризує їхні вчинки, ставлення до інших, особливості їхньої мови тощо.

Висловлення в цифровому
середовищі (наприклад, чат,
блог, сторінка в соцмережі
тощо) Домашнє завдання https://vseosvita.ua/test/ernst-teodor-amadei-hofman-luskunchyk-i-myshachyi-korol-323720.html


39

1


Елеанор Портер (1868–1920).
«Полліанна»
. Щирість, мужність і
оптимізм Полліанни

ТЛ Персонаж, герой/героїня
літературного твору. Поглиблення
понять: тема та ідея художнього
твору, сюжет.


Аудіокнига

https://www.youtube.com/watch?v=9ElzB5Dx-DI

Знає цікаві факти про життя і творчість Елеанор Портер. Переказує зміст художнього тексту/медіатексту у різний спосіб відповідно до завдання. Аргументовано зіставляє почуте та/або прочитане із життєвим досвідом; виявляє взаємозв’язок змісту або інших компонентів
літературного твору (цитат, уривків, епізодів, вчинків персонажів тощо) із власними потребами для особистісного розвитку;
розповідає про власний емоційний стан під час сприймання художнього
тексту/медіатексту.

Різні види читання (про
себе, вголос, «ланцюжком»,
в особах, виразне,
коментоване, повторне,
перерване або ін.),
аргументоване зіставлення
почутого та/або прочитаного повідомлення із власним або відомим життєвим досвідом,
виявлення взаємозв’язку
змісту твору (або його
компонентів)

Домашнє завдання
Підготувати питання для вікторини про життя та творчість Елеонор Портер

40

1


Елеанор Портер
«Полліанна». Творча фантазія головної
героїні. Її позитивний
вплив на життя міста, долю інших
людей.

УС Ілюстрації українських
художників до творів.

МТ QR-код із підручника Audiotext, Presentation, Express до твору «Полліанна»

Визначає порушені в художньому
тексті/медіатексті проблеми, характеризує і співвідносить їх із сучасністю; формулює тему та основну думку художнього
тексту/медіатексту; виокремлює в
художньому тексті мікротеми, коментує їх; проєктує власну поведінку в ситуаціях, подібних до тих, що зображені в художньому
тексті/медіатексті.

Визначення порушених у
тексті проблем, характеристика їх та співвіднесення із
сучасністю, формулювання
теми та основної думки
тексту, виокремлення в
художньому тексті та
коментування мікротем.
Домашнє завдання. Намалювати ілюстрації до твору.

41

1


Елеанор Портер
«Полліанна». Зміни у внутрішньому світі й
житті інших персонажів після зустрічі з
Полліанною.

МТ QR-код із підручника Audiotext до твору «Полліанна»

Висловлює в усній формі власні почуття, враження, викликані прочитаним/почутим художнім текстом/медіатекстом, своє ставлення до зображених у тексті людей, подій, ситуацій, явищ тощо

Домашнє завдання Перевір себе https://learningapps.org/view5373641

42

1


Елеанор Портер
«Полліанна». Ідея відчуття радості
життя, що змінює світ на краще.
Художні засоби розкриття образу
Полліанни.

МТ QR-коди з підручника Audiotext.

Рубрика «Перевірте себе» на онлайн-платформі «Друзі Полліанни» за твором «Полліанна».


Записує власні міркування про прочитаний твір та інформацію про нього з інших джерел (зокрема цифрових), створюючи постер за прочитаним твором; висловлюється в захищеному цифровому середовищі щодо проблем, які порушуються у художніх творах. Порівнює літературних персонажів за визначеними ознаками, зокрема характеризує їхні вчинки,

Створення фанфіка або коміксу (проєкція власної
поведінки в контексті
ситуацій твору), створення постера або колажу за
прочитаним твором
Домашнє завдання https://www.liveworksheets.com/li449406zm


У вирі захопливих пригод ( 8 годин)

43

1


Марк Твен (1835–1910). «Пригоди
Тома Соєра» . Світ дитинства в романі. Том Соєр і Гекльберрі Фінн. Том Соєр і Беккі Тетчер. Життя містечка і пригоди юних друзів.

ТЛ Повість. МТ Сучасні українські та зарубіжні письменники про літературу й читання (виступи, інтерв’ю, пости тощо).

Аудіокнига

https://www.youtube.com/watch?v=ve7DfBrC3gw

Знає цікаві факти про життя і творчість про Марка Твена. Розпізнає в почутому та/або прочитаному художньому тексті/медіатексті факти, судження та аргументи; використовує елементи конспектування (зокрема визначає ключові слова та фрази в почутому та/або прочитаному повідомленні)

Різні види читання (про
себе, вголос, «ланцюжком»,
в особах, виразне,
коментоване, повторне,
перерване або ін.),
розпізнавання в почутому
та/або прочитаному
повідомленні (художньому
тексті/медіатексті) фактів,
Домашнє завдання

Підготувати питання для іінтервю з Марком Твеном.

44

1


Марк Твен «Пригоди
Тома Соєра». Мрії Тома, його витівки, бажання самоствердитися. Риси
характеру Тома, що розкриваються в
стосунках з іншими.

Фільмографія: кінофільм «Том Соєр»

Розкриває актуальність літературного твору у контексті викликів сучасності та власних
життєвих потреб;

Розкриття актуальності
літературних творів у контексті викликів сучасності та власних життєвих потреб.

Домашнє завдання Вікторина https://learningapps.org/view4857411

45

1


Марк Твен «Пригоди
Тома Соєра». Риси
характеру Тома, що розкриваються в
стосунках з іншими.

МТ QR-код із підручника Audiotext до твору «Пригоди Тома Соєра»

Аргументує власну оцінку прочитаного художнього тексту/медіатексту, наводячи доречні цитати; фіксує елементи
художнього тексту/медіатексту, оптимізуючи написане за допомогою окремих графічних позначок (у формі коміксу, аніме або ін.).

Аргументація власної оцінки
прочитаного художнього тексту/медіатексту із
наведенням доречних цитат,
фіксація елементів художнього
тексту/медіатексту з допомогою графічних позначок (комікс, манга, аніме або ін.)

Домашнє завдання

Намалювати ілюстрації до твору

46

1


Марк Твен «Пригоди
Тома Соєра». Сміливість і
заповзятливість Тома Соєра та його друзів, їхнє прагнення зробити довколишній світ цікавішим ілюдянішим.

МТ QR-коди з підручника Audiotext.

Рубрика «Перевірте себе» на онлайн-платформі «Друзі Полліанни» за твором «Пригоди Тома Соєра».


Доповнює та/або замінює окремі частини тексту відповідно до теми і мети висловлення; удосконалює письмовий текст (власний і
чужий); визначає способи виправлення помилок у власному мовленні; демонструє здатність до конструктивної взаємодії у
процесі редагування. порівнює окремі елементи художніх текстів;

Домашнє завдання Перевір себе «Сюжет твору» https://learningapps.org/view3251670

47

1


Урок розвитку мовлення (письмово) Створення фанфіку за темами «Том Сойєр і Полліанна в дорослому житті», «Том Сойєр і Полліанна в нашій школі», «Гра в радість» Тома Сойєра»


Порівнює літературних персонажів за визначеними ознаками, зокрема характеризує їхні вчинки, ставлення до інших, особливості їхньої мови тощо.

Висловлення в письмовій формі власних почуттів, вражень, викликаних прочитаним/почутим художнім текстом/ медіатекстом, свого ставлення до зображених у тексті людей, подій, ситуацій, явищ;

48

1


Туве Янсон (1914–2001). «Комета прилітає»

ТЛ Повість. Поглиблення понять:
персонаж, герой/героїня літературного
твору.
УС Переклади творів українською
мовою.

МТ QR-коди з підручника Audiotext.



Знає цікаві факти про життя і творчість Туве Янсон. Розпізнає в почутому та/або прочитаному художньому тексті/ медіатексті факти, судження та аргументи; використовує елементи конспектування (зокрема визначає ключові слова та фрази в почутому та/або прочитаному повідомленні)

Різні види читання (про себе, вголос, «ланцюжком», в особах, виразне, коментоване, повторне,
перерване або ін.), розпізнавання в почутому та/або прочитаному
повідомленні (художньому тексті/ медіатексті) фактів, суджень та аргументів, Домашнє завдання

Перевір себе https://www.liveworksheets.com/lb1788784xu

49

1


Туве Янсон (1914–2001). «Комета прилітає» Чарівність художнього світу твору.

МТ QR-код із підручника Presentation

Audiotext

ЛК Художні твори для дітей і про дітей у сучасному мистецтві.


Відтворює основні думки і факти, окремі висловлювання персонажів у літературному творі, що розкривають зміст почутого та/або прочитаного повідомлення; визначає спільне і різне в повідомленнях літературних персонажів (героїв/героїнь) пояснює вплив прочитаного художнього
тексту/медіатексту на формування власного естетичного смаку, читацьких інтересів

Відтворення основних думок
і фактів, окремих
висловлювань літературних
персонажів, визначення
спільного і різного в
повідомленнях літературних
персонажів (героїв/героїнь),
пояснення впливу
прочитаного художнього
тексту/медіатексту на формування власного
естетичного смаку і
читацьких інтересів

Домашнє завдання. Створити ілюстрацію до улюбленого епізоду.

50

1


Туве Янсон (1914–2001). «Комета прилітає» Казкові персонажі, утілення ідей доброти, щирості, сімейних цінностей.

МТ Рубрика «Перевірте себе» на онлайн-платформі «Друзі Полліанни»

Розкриває актуальність літературного твору у контексті викликів сучасності та власних
життєвих потреб;

Розкриття актуальності
літературного твору у контексті викликів сучасності та власних життєвих потреб

Домашнє завдання Вікторина https://learningapps.org/view11166354

51

1


Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей за темою «Сила творчої уяви. У вирі захопливих пригод»,(різнорівневі завдання)


Демонструє прогрес набуття знань і компетентностей із зазначених тем (письмово)

Різні типи завдань різних рівнів (самостійно)

52

1


Урок додаткового читання.

Ролінґ Дж. «Гаррі Поттер і філософський камінь»


Аудіокнига

https://www.youtube.com/watch?v=M60hRSrP4LU

Книга

https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=3945

Переказує (стисло) зміст художнього тексту/медіатексту в різний спосіб відповідно до завдання, формулює тему та основну думку художнього тексту/медіатексту, характеризує героя/героїв; проводить паралелі між образами та ситуаціями і власним життєвим досвідом.

Переказ змісту художнього тексту/медіатексту в різний спосіб відповідно до завдання, характеристика головних героїв, важливих подій, визначення теми та провідної думки твору, перефразування реплік у діалозі персонажів;

Підсумки

53

1


Художні твори класики й сучасності, прочитані протягом навчального року. Актуальні теми, ідеї, сюжети творів.
Улюблені літературні персонажі, герої/героїні. Ознаки окремих жанрів
(народна казка, літературна казка, оповідання, повість, вірш та ін.). Українські перекладачі творів зарубіжних письменників. Враження про сучасні медіатексти за
прочитаними творами


Створює самостійно (або спільно з іншими) усне повідомлення на обрану тему на підставі зібраної інформації, розрізняє відому і нову
для себе інформацію, її користь для себе й співрозмовників; взаємодіє з іншими особами в цифровому середовищі – спільно створює та презентує інформацію про художні твори у довільно
обраний спосіб (буктрейлер, аудіо- чи відеозапис власного виступу тощо). створює індивідуально або спільно з іншими плакат (або презентацію) про улюбленого
письменника/письменницю з використанням творів мистецтва

Створення усного повідомлення на обрану тему на підставі зібраної інформації, обговорення
порушених у художньому
тексті/медіатексті проблем
із залученням та проєкцією
на власний або відомий
життєвий досвід, аргументація із наведенням відповідних прикладів, висловлювання ставлення до думок інших осіб, опис власних літературних
уподобань (у формі малюнка, створення індивідуально або спільно з іншими плакату або
презентації.

Усього за рік:

Розвиток мовлення (усно, письмово) – 4 години

Діагностування (у різний спосіб) прогресу знань та компетентностей – 3 години

Додаткове читання – 2 години

Для вивчення напам'ять – Джон Кітс «Про коника та цвіркуна»



Використані джерела:

  1. ДРУЗІ ПОЛЛІАННИ Онлайн-платформа до підручника «Зарубіжна література. 5 клас» авторського колективу під керівництвом Ольги Ніколенко (К., ВЦ «Академія», 2021) https://www.academia-nikolenko-5klas.com.ua/

  1. Модельна навчальна програма «Зарубіжна література. 5–6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Ніколенко О.М., Ісаєва О.О., Клименко Ж.В., Мацевко-Бекерська Л.В., Юлдашева Л.П., Рудніцька Н.П., Туряниця В. Г., Тіхоненко С.О., Вітко М.І., Джангобекова Т.А.) https://www.5klas.com.ua/wp-content/uploads/2022/02/Zar.lit_.5-6-kl.Nikolenko.ta_.in_.14.07.pdf

  2. НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА 5 КЛАС В.Г.Туряниця https://www.5klas.com.ua/wp-content/uploads/2022/02/Navchalna-programa-dlya-5-klasu-avt.-V.-Turyanitsya.pdf

Сітка годин. Автор В.Туряниця https://www.5klas.com.ua/wp-content/uploads/2022/07/Variant_A_Sitka_godin.pdf

Немає коментарів:

Дописати коментар